elektryczny napęd podpór - poszukiwanie rozwiązania
elektryczny napęd podpór - poszukiwanie rozwiązania
Może słabo szukałem, a może takiej informacji nie ma.
Jak zadałem sprzedawcom takich zestawów pytanie o dane silnika to albo mnie zlali albo dostałem odpowiedź że taka informacja nie jest podawana.
Czy ktoś z tu obecnych testował napędy do podpór - chodzi mi o silnik, a dokładniej o parametry.
Można co prawda kupić zestawy to samopoziomowania, ale około 4000zł za ten gadżet wydają mi się ceną mocno przesadzoną. Nie sądzę aby potrzebny był jakiś megamocny silnik.
Muszę poszukać w gratach napędów do klap oddymiających, ew. czegoś innego z przekładnią i porobić testy. Ten etap i zabawy zostawiam na koniec - ale wiedzę chętnie zgłębię teraz
Więc jeśli ktoś ma w swojej przyczepie lub kamperze elektrycznie składane/rozkładane podpory to zdjęcie tabliczki znamionowej silnika mile widziane. Sterowanie zrobię sobie sam.
Jak zadałem sprzedawcom takich zestawów pytanie o dane silnika to albo mnie zlali albo dostałem odpowiedź że taka informacja nie jest podawana.
Czy ktoś z tu obecnych testował napędy do podpór - chodzi mi o silnik, a dokładniej o parametry.
Można co prawda kupić zestawy to samopoziomowania, ale około 4000zł za ten gadżet wydają mi się ceną mocno przesadzoną. Nie sądzę aby potrzebny był jakiś megamocny silnik.
Muszę poszukać w gratach napędów do klap oddymiających, ew. czegoś innego z przekładnią i porobić testy. Ten etap i zabawy zostawiam na koniec - ale wiedzę chętnie zgłębię teraz
Więc jeśli ktoś ma w swojej przyczepie lub kamperze elektrycznie składane/rozkładane podpory to zdjęcie tabliczki znamionowej silnika mile widziane. Sterowanie zrobię sobie sam.
n126b za Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
Minsk Roment '89
Minsk Białosuski '91 i '92
Jawa 50 "Kaczka" '78
Yamaha RS100 '79
WSK B3 1978
Minsk Roment '89
Minsk Białosuski '91 i '92
Jawa 50 "Kaczka" '78
Yamaha RS100 '79
WSK B3 1978
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2064
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: elektryczny napęd podpór - poszukiwanie rozwiązania
Witaj Marku.
Nie mam co prawda elektrycznych podpór do przyczepy, ale coś innego też elektrycznego, ale to niebawem
Jeśli mogę coś podpowiedzieć to poszukaj siłowników do łóżek rehabilitacyjnych.
Co prawda większość z nich jest na 24VDC, ale to chyba nie jest dużym problemem jeśli ktoś ma trochę pojęcia o prądzie
Moc takiego siłownika powinna być wystarczająca i praktycznie masz gotowca, silnik z przekładnią i wysuwane ramię.
Dalej tłumaczyć chyba nie muszę.
Sam zastosowałem taki siłownik do podnoszenia pewnego dość ciężkiego elementu i powiem, że daje radę.
Niektóre z modeli mają udźwig do 8000N
Nie mam co prawda elektrycznych podpór do przyczepy, ale coś innego też elektrycznego, ale to niebawem
Jeśli mogę coś podpowiedzieć to poszukaj siłowników do łóżek rehabilitacyjnych.
Co prawda większość z nich jest na 24VDC, ale to chyba nie jest dużym problemem jeśli ktoś ma trochę pojęcia o prądzie
Moc takiego siłownika powinna być wystarczająca i praktycznie masz gotowca, silnik z przekładnią i wysuwane ramię.
Dalej tłumaczyć chyba nie muszę.
Sam zastosowałem taki siłownik do podnoszenia pewnego dość ciężkiego elementu i powiem, że daje radę.
Niektóre z modeli mają udźwig do 8000N
Re: elektryczny napęd podpór - poszukiwanie rozwiązania
O łóżkach nie myślałem - mam takie w gabinecie żony.
Jak nie ma plomby to wiem skąd będzie pierwszy dawca do testów
Jak nie ma plomby to wiem skąd będzie pierwszy dawca do testów
n126b za Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
Minsk Roment '89
Minsk Białosuski '91 i '92
Jawa 50 "Kaczka" '78
Yamaha RS100 '79
WSK B3 1978
Minsk Roment '89
Minsk Białosuski '91 i '92
Jawa 50 "Kaczka" '78
Yamaha RS100 '79
WSK B3 1978
Re: elektryczny napęd podpór - poszukiwanie rozwiązania
Myślałem też coś w tym temacie mam jakiś silnik od napędu bramy garażowej z przekładnią i myślę że spokojnie dałby radę obracać śrubą. Odpuściłem ponieważ trzeba by to dobrze zabezpieczyć przed wilgocią i nas razie zostawiłem ten temat i biegam z wkrętarką . Archi ma w swojej cepie elektryczne podpory, więc może się odezwie jeśli czyta forum. Jeśli nie, to zostaje Ci tylko potestować, ale moim zdaniem tam nie potrzeba jakiś wielkich sił, oczywiście jeśli będzie przekładnia na śrubę podpory.
Re: elektryczny napęd podpór - poszukiwanie rozwiązania
A wkrętarka ? Czasami może się też do czego innego przydać.
Burstner Ventana 400 ts
N 126 NL
była - N 250
była NIEWIADÓW SKŁADANA ŁÓDŹ WĘDKARSKA TYP 10
N 126 NL
była - N 250
była NIEWIADÓW SKŁADANA ŁÓDŹ WĘDKARSKA TYP 10
Re: elektryczny napęd podpór - poszukiwanie rozwiązania
ponieważ trzeba by to dobrze zabezpieczyć przed wilgocią
To zależy od budowy i przeznaczenia silnika, ew. sama obudowa też nie jest jakimś wielkim problemem.
moim zdaniem tam nie potrzeba jakiś wielkich sił,
Moim też ale żeby nie przesadzić znacznie na plus lub minus poszukuję informacji. Wiadomo: moc = cena, więc znaczne przesadzenie z mocą będzie wywaleniem kasy w błoto. Zapas mocy na poziomie 20-30% jest wystarczający żeby silnik pomimo krótkiej pracy nie grzał się zbytnio.
n126b za Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
Minsk Roment '89
Minsk Białosuski '91 i '92
Jawa 50 "Kaczka" '78
Yamaha RS100 '79
WSK B3 1978
Minsk Roment '89
Minsk Białosuski '91 i '92
Jawa 50 "Kaczka" '78
Yamaha RS100 '79
WSK B3 1978
Re: elektryczny napęd podpór - poszukiwanie rozwiązania
Masz rację dlatego patrzałbym coś w deseń: napęd bramy garażowej, taki montowany na suficie. Jest tam silnik 24v i niespodzianka taki sam można spotkać też do wycieraczek w samochodzie w zasadzie podobny na 12V, a to już może fajnie ograniczyć koszty, silniki z wkretarek-zaletą jest 12V nie trzeba kombinować, ale bez przekładni raczej się nie nada.
Re: elektryczny napęd podpór - poszukiwanie rozwiązania
Z silników do wycieraczek z żuka chłopaki robili napędy do bram skrzydłowych, myślałem o nich.
n126b za Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
Minsk Roment '89
Minsk Białosuski '91 i '92
Jawa 50 "Kaczka" '78
Yamaha RS100 '79
WSK B3 1978
Minsk Roment '89
Minsk Białosuski '91 i '92
Jawa 50 "Kaczka" '78
Yamaha RS100 '79
WSK B3 1978
Re: elektryczny napęd podpór - poszukiwanie rozwiązania
Artur przecież ma w swojej....
viewtopic.php?f=36&t=7705&hilit=Archie&start=60
viewtopic.php?f=36&t=7705&hilit=Archie&start=60
- __ArroW__
- Fanklubowicz
- Posty: 1496
- Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
- Lokalizacja: Stary Toruń CTR
Re: elektryczny napęd podpór - poszukiwanie rozwiązania
Dokładnie to samo chciałem napisać, że Artur używa od momentu jeżdżenia zapiekanką
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach
Re: elektryczny napęd podpór - poszukiwanie rozwiązania
I dokładnie to napisałem kilka postów wyżej
Re: elektryczny napęd podpór - poszukiwanie rozwiązania
W temacie Artura wrzuciłem prośbę o sprawdzenie danych silników.
W weekend sprawdzę czy łóżko w gabinecie ma plomby ( jeszcze na gwarancji ) i podjadę na zaprzyjaźniony szrot w poszukiwaniu jakiegoś mocniejszego, niedużego silnika do wycieraczek
W weekend sprawdzę czy łóżko w gabinecie ma plomby ( jeszcze na gwarancji ) i podjadę na zaprzyjaźniony szrot w poszukiwaniu jakiegoś mocniejszego, niedużego silnika do wycieraczek
n126b za Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
Minsk Roment '89
Minsk Białosuski '91 i '92
Jawa 50 "Kaczka" '78
Yamaha RS100 '79
WSK B3 1978
Minsk Roment '89
Minsk Białosuski '91 i '92
Jawa 50 "Kaczka" '78
Yamaha RS100 '79
WSK B3 1978
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości