n126b by marek216

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
misha22
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 794
Rejestracja: niedziela, 6 mar 2016, 17:17
Lokalizacja: Srodkowe Mazowsze

Re: n126b by marek216

Postautor: misha22 » piątek, 7 cze 2019, 10:03

marek216 pisze:Co do poprawiania to już napisano, że nie jest to takie "hop siup" - choć wykonalne.

Będziesz miał zgrubienie dookoła okna z kantówką w środku.

Co do łączeń stelaża mebli - ze zdjęcia: oprócz śrub, warto dawać tam klej i dodatkowe kątowniki ale ze sklejki. Same wkręty lubią się "rozchybotać" niestety.
Powodzenia.
M
De Reu 1968, prawie jak zapiekanka
601 Limuzyna
1.9 SDI caddyilac

Awatar użytkownika
marek216
Posty: 147
Rejestracja: czwartek, 2 maja 2019, 06:00
Lokalizacja: Cyprzanów

Re: n126b by marek216

Postautor: marek216 » piątek, 7 cze 2019, 10:21

Stelaż jest tylko dla wyłapania wymiarów - jak widzisz to sama "rama" podstawy.
Docelowo będzie to złapane przez podłogę w kilku miejscach dla dodatkowego usztywnienia konstrukcji.
n126b za Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
Minsk Roment '89
Minsk Białosuski '91 i '92
Jawa 50 "Kaczka" '78
Yamaha RS100 '79
WSK B3 1978

Awatar użytkownika
marek216
Posty: 147
Rejestracja: czwartek, 2 maja 2019, 06:00
Lokalizacja: Cyprzanów

Re: n126b by marek216

Postautor: marek216 » piątek, 7 cze 2019, 17:00

Środek powstaje, w wolnej chwili czas zrobić prefabrykat szafy zasilającej. W załącznikach uproszczony schemat
Aby swobodnie podłączać się do dowolnego słupka bez względu na przydzielone zabezpieczenie zastosowane będą dwa RCD 6A i 10A
P1 to przełącznik do zmiany obrotów silnika stosowany w maszynach, dzięki niemu możemy wybrać maksymalne zabezpieczenie dostępne na słupku.

Jedno gniazdo o możliwości podpięcia maksymalnej mocy w zależności od położenia P1 czyli 1300 lub 2100W ( 6A / 10A ). To gniazdo jest zabezpieczane tylko przez RCD i nie podlega zasilaniu awaryjnemu - coby ktoś czajnika z UPS nie chciał zasilić.

Zasilanie z P1 i UPS zbiega się w przełączniku napięcia 230VAC i rozchodzi się na bezpieczniki przydzielone do odbiorników.
W przypadku tej części instalacji będą zastosowane standardowe bezpieczniki 230VAC B Schneider
Ten układ nie uwzględnia obwodów 12VCD oraz PV - to bardziej złożone, i jeszcze powstaje.

P1 będzie również głównym wyłącznikiem prądu (dla zasilania zewnętrznego) w przyczepie.

Całość będzie upakowana w rozdzielnicę 3x12 modułów.
Same przełączniki napięć to 12 modułów, kolejne 6 modułów to widoczna wcześniej obudowa z bezpiecznikami dla obwodów 12VDC - to tak jakby ktoś się zastanawiał po co taka szafa.

Całe oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne będzie na 12VDC.

Na rysunku nie ma uziemienia odbiorników, ale to oczywiste - schemat zrobiłem dla siebie, a nie do dokumentacji produkcyjnej.
Jak ktoś mi każe zrobić dokumentację techniczną oraz powykonawczą i wykonać pomiary to dorysuję te parę kresek. ;)

Jak coś jest niejasne to pytać - wyjaśnię.

Zastanawiam się jeszcze czy takiego przełącznika jak na zdjęciu (P1 na schemacie) nie zastosować do przełączania obecności fazy w zależności jak będzie na słupku. Teoretycznie powinno być zawsze tak samo - to wynika z opisów gniazd. Praktyka mówi, że nie ma normy określającej położenie fazy w gniazdku więc może być różnie.

P1140131.JPG

P1140129.JPG
n126b za Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
Minsk Roment '89
Minsk Białosuski '91 i '92
Jawa 50 "Kaczka" '78
Yamaha RS100 '79
WSK B3 1978

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: n126b by marek216

Postautor: kooba » piątek, 7 cze 2019, 17:26

A nie lepiej 2 bezpieczniki połączone i jak coś to wylatują oba. Wtedy rozpina Ci fazę i zero.

Awatar użytkownika
marek216
Posty: 147
Rejestracja: czwartek, 2 maja 2019, 06:00
Lokalizacja: Cyprzanów

Re: n126b by marek216

Postautor: marek216 » piątek, 7 cze 2019, 17:29

Przecież RCD rozpina F i N. Co istotne RCD wywali przy upływie 30mA, zwykłe bezpieczniki zadziałają dopiero przy zwarciu lub przeciążeniu.
To rozwiązanie ma tę zaletę że jeśli wyleci zasilanie zewnętrzne to awaryjne dalej ciągnie np. lodówkę.
Zauważ że odbiorniki mają zabezpieczenia dobrane do skrajnych mocy - z niewielkim zapasem.
Ja się nawet zastanawiam czy jeszcze jednego RCD 6A nie wpakować za przełącznik źródła przed bezpiecznikami odbiorników.
n126b za Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
Minsk Roment '89
Minsk Białosuski '91 i '92
Jawa 50 "Kaczka" '78
Yamaha RS100 '79
WSK B3 1978

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: n126b by marek216

Postautor: kooba » sobota, 8 cze 2019, 09:15

A nie będzie to przypadkiem strzelanie z armaty do wróbla?

Awatar użytkownika
marek216
Posty: 147
Rejestracja: czwartek, 2 maja 2019, 06:00
Lokalizacja: Cyprzanów

Re: n126b by marek216

Postautor: marek216 » sobota, 8 cze 2019, 09:22

A nie będzie to przypadkiem strzelanie z armaty do wróbla?

Nie widziałeś armaty w moim wykonaniu :D
To jest pikuś w stosunku do tego co mi się ubzdurało na 12VDC :D

Może i masz racje, dla większości wystarczy pęczek kabla na kilka wago i dwa "zicherungi".
Ten dział techniki to mój konik więc się pobawię.
n126b za Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
Minsk Roment '89
Minsk Białosuski '91 i '92
Jawa 50 "Kaczka" '78
Yamaha RS100 '79
WSK B3 1978

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: n126b by marek216

Postautor: Miron EZD » sobota, 8 cze 2019, 10:24

marek216 pisze:To jest pikuś w stosunku do tego co mi się ubzdurało na 12VDC :D
.

Niech zgadnę, smart caravan.
Wszystko sterowane panelem dotykowym?

Samoogon

Re: n126b by marek216

Postautor: Samoogon » sobota, 8 cze 2019, 12:00

Bardziej tu widzę sprzęty analogowe, sam powoli zaczynam pracę nad smartem ;)

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: n126b by marek216

Postautor: Miron EZD » sobota, 8 cze 2019, 12:04

To jest nas już dwóch :lol:

Samoogon

Re: n126b by marek216

Postautor: Samoogon » sobota, 8 cze 2019, 12:22

O widzisz, będzie można wymienić poglądy na ogolnopolskim.

Awatar użytkownika
marek216
Posty: 147
Rejestracja: czwartek, 2 maja 2019, 06:00
Lokalizacja: Cyprzanów

Re: n126b by marek216

Postautor: marek216 » sobota, 8 cze 2019, 12:42

No ja jednak z doświadczenia serwisowego ( i gabarytu łapy ) będę w przyczepie unikał dotyków.
Fakt mam w planach kilka ciekawostek, jednak sterowanie przekaźnikami poprzez styki, radio lub SMS - w zależności od funkcji, z powiadomieniem SMS na telefon włącznie.
Ew. jak mnie fantazja poniesie to może sterowanie apką z telefonu :mrgreen:

Z definicji jestem przeciwnikiem "jednostek centralnych" więc wszystko co robię robię na modułach, które można łatwo i szybko przepiąć pod coś innego lub sterować nimi inaczej.
Dlatego nie idę tu w np. w Arduino

Mam świadomość że to komplikuje instalację, ale skoro szafy do maszyn dało się robić na kilkudziesięciu przekaźnikach i stycznikach to małej budy się nie?
n126b za Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
Minsk Roment '89
Minsk Białosuski '91 i '92
Jawa 50 "Kaczka" '78
Yamaha RS100 '79
WSK B3 1978

Awatar użytkownika
misha22
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 794
Rejestracja: niedziela, 6 mar 2016, 17:17
Lokalizacja: Srodkowe Mazowsze

Re: n126b by marek216

Postautor: misha22 » środa, 26 cze 2019, 19:23

Marek, podciągnij temat odwrotnej polaryzacji do wentylowania lodówki. Będę gryzł ten temat...

Ja temat fazy w gnieździe rozwiązuję kontrolką, ma być po lewej (w moim przypadku).
De Reu 1968, prawie jak zapiekanka
601 Limuzyna
1.9 SDI caddyilac

Awatar użytkownika
marek216
Posty: 147
Rejestracja: czwartek, 2 maja 2019, 06:00
Lokalizacja: Cyprzanów

Re: n126b by marek216

Postautor: marek216 » niedziela, 30 cze 2019, 17:28

Wentyle będą na 12V więc wystarczy proste przełączenie polaryzacji zasilania na przełącznikach.
Dokładnie jakie przełączniki i "schemat" wrzucę w wolnej chwili. Obecnie mam urwanie łba ze zleceniami.
n126b za Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
Minsk Roment '89
Minsk Białosuski '91 i '92
Jawa 50 "Kaczka" '78
Yamaha RS100 '79
WSK B3 1978


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości