N250C Remont v3 - Miron
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2061
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: N250C Remont v3 - Miron
Paweł, nie wiem jakie uszczelki masz w swojej przyczepie, u mnie była zwykła uszczelka krawędziowa typu U.
Mam na myśli uszczelkę klapy przyczepki.
Wymieniłem ją na inną, firmy Pol-Gum o symbolu B1260.
Jak wpiszesz w wyszukiwarce to na pewno znajdziesz.
Uszczelnia dobrze i amortyzuje klapę.
Mam na myśli uszczelkę klapy przyczepki.
Wymieniłem ją na inną, firmy Pol-Gum o symbolu B1260.
Jak wpiszesz w wyszukiwarce to na pewno znajdziesz.
Uszczelnia dobrze i amortyzuje klapę.
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2061
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: N250C Remont v3 - Miron
Jak ten czas leci, ostatni post remontowy zamieściłem przeszło rok temu.
Wtedy przyczepka była już z grubsza ogarnięta z zewnątrz, natomiast wnętrze wymagało nieco pracy.
Nie opisywałem przez ten czas postępów w dalszych pracach, miała być niespodzianka na XXI zlocie FKN, taka mała premiera
Niestety, życie pisze inne scenariusze niż byśmy chcieli i zamiast reżyserem, pozostaje nam tylko być aktorem.
Premiera się nie udała, niespodzianki nie było, a więc nie pozostaje nic innego jak zaprezentować postępy prac na forum.
Pierwszy etap prac nad wnętrzem zakończył się na zamontowaniu gołej podłogi z płyty OSB.
Reszta wnętrza pozostała w stanie surowym, czyli laminatowym.
Ponieważ chciałem, aby przyczepa wyglądała trochę bardziej bajerancko, postanowiłem wyrównać nadkola i wnętrze przyczepy.
Jako materiału do wyrównania użyłem elementów wykonanych z pianki PUR.
Według mnie idealny materiał do zabudowy wnętrz, lekki, sztywny, wodoodporny materiał,
który można dowolnie kształtować w odpowiednich formach.
Jako pierwsze do zabudowy były nadkola:
Następnie wykonałem zabudowę ścianki bocznej:
Tak samo została wykonana druga strona przyczepy i ściana przednia.
Od góry wygląda to tak:
Ponieważ nie był to koniec modyfikacji jakie chciałem wprowadzić w przyczepie, do wnętrza trafiły gotowe
elektryczne podnośniki stosowane do podnoszenia szyb w samochodach
No i w tym momencie wydało się, jakie bajery miałem na myśli
Przyczepka będzie miała elektrycznie otwieraną pokrywę...
Pierwsze próby wypadły pomyślnie, co utwierdziło mnie w przekonaniu,że obrałem jedyną, słuszną drogę do wykonania tego projektu
Jako element ramienia podnośnika zastosowałem prowadnicę szufladową z tzw. pełnym wysuwem.
Oba siłowniki zostały połączone elektrycznie do centralki sterującej umieszczonej w kuferku przyczepy.
Po synchronizacji siłowników i ustaleniu położeń krańcowych, następnym krokiem w pracach było wykonanie
obudowy siłowników i wykończenie wnętrza materiałem obiciowym jakim jest wykładzina remontowa.
Ponieważ w obudowach siłowników pozostało trochę miejsca, wpadłem na następny szalony pomysł,
aby zamontować w nich radio i głośniki
Żeby nie odbiegały od reszty wnętrza, te również zostały wykończone tzw. remontówką
Do tego wyposażenia, dołożyłem jeszcze lampkę oświetlającą wnętrze, niestety nie mam w tej chwili zdjęcia,
ale mam nadzieję, że wierzycie mi na słowo
Do tego przyczepa otrzymała nową pokrywę, ponieważ stara utraciła swoją sztywność w miejscu zawiasów,
a dalsza reanimacja laminatu poprzez wklejanie włókna i zalewaniu żywicą nie dawało gwarancji, że wytrzymałość
takiej naprawianej pokrywy będzie wystarczająca, zresztą chodziło też o czas.
No i teraz wisienka na torcie
Wszystkie elektryczne elementy, które zamontowałem w przyczepie sterowane są pilotem,
a więc pokrywa, radio i oświetlenie można sterować zdalnie.
Pilot wyposażony jest w więcej przycisków, niż aktualnie jest potrzebne, ale nie powiedziałem jeszcze ostatniego słowa
Przy takim wyposażeniu przyczepy, myślę że z całym szacunkiem zasłużyła na emblemat:
Na tym niestety muszę skończyć ten post, ponieważ wyczerpałem limit na ilość zdjęć...
Ale to jeszcze nie koniec ciekawostek, następne niebawem w następnym odcinku.
Wtedy przyczepka była już z grubsza ogarnięta z zewnątrz, natomiast wnętrze wymagało nieco pracy.
Nie opisywałem przez ten czas postępów w dalszych pracach, miała być niespodzianka na XXI zlocie FKN, taka mała premiera
Niestety, życie pisze inne scenariusze niż byśmy chcieli i zamiast reżyserem, pozostaje nam tylko być aktorem.
Premiera się nie udała, niespodzianki nie było, a więc nie pozostaje nic innego jak zaprezentować postępy prac na forum.
Pierwszy etap prac nad wnętrzem zakończył się na zamontowaniu gołej podłogi z płyty OSB.
Reszta wnętrza pozostała w stanie surowym, czyli laminatowym.
Ponieważ chciałem, aby przyczepa wyglądała trochę bardziej bajerancko, postanowiłem wyrównać nadkola i wnętrze przyczepy.
Jako materiału do wyrównania użyłem elementów wykonanych z pianki PUR.
Według mnie idealny materiał do zabudowy wnętrz, lekki, sztywny, wodoodporny materiał,
który można dowolnie kształtować w odpowiednich formach.
Jako pierwsze do zabudowy były nadkola:
Następnie wykonałem zabudowę ścianki bocznej:
Tak samo została wykonana druga strona przyczepy i ściana przednia.
Od góry wygląda to tak:
Ponieważ nie był to koniec modyfikacji jakie chciałem wprowadzić w przyczepie, do wnętrza trafiły gotowe
elektryczne podnośniki stosowane do podnoszenia szyb w samochodach
No i w tym momencie wydało się, jakie bajery miałem na myśli
Przyczepka będzie miała elektrycznie otwieraną pokrywę...
Pierwsze próby wypadły pomyślnie, co utwierdziło mnie w przekonaniu,że obrałem jedyną, słuszną drogę do wykonania tego projektu
Jako element ramienia podnośnika zastosowałem prowadnicę szufladową z tzw. pełnym wysuwem.
Oba siłowniki zostały połączone elektrycznie do centralki sterującej umieszczonej w kuferku przyczepy.
Po synchronizacji siłowników i ustaleniu położeń krańcowych, następnym krokiem w pracach było wykonanie
obudowy siłowników i wykończenie wnętrza materiałem obiciowym jakim jest wykładzina remontowa.
Ponieważ w obudowach siłowników pozostało trochę miejsca, wpadłem na następny szalony pomysł,
aby zamontować w nich radio i głośniki
Żeby nie odbiegały od reszty wnętrza, te również zostały wykończone tzw. remontówką
Do tego wyposażenia, dołożyłem jeszcze lampkę oświetlającą wnętrze, niestety nie mam w tej chwili zdjęcia,
ale mam nadzieję, że wierzycie mi na słowo
Do tego przyczepa otrzymała nową pokrywę, ponieważ stara utraciła swoją sztywność w miejscu zawiasów,
a dalsza reanimacja laminatu poprzez wklejanie włókna i zalewaniu żywicą nie dawało gwarancji, że wytrzymałość
takiej naprawianej pokrywy będzie wystarczająca, zresztą chodziło też o czas.
No i teraz wisienka na torcie
Wszystkie elektryczne elementy, które zamontowałem w przyczepie sterowane są pilotem,
a więc pokrywa, radio i oświetlenie można sterować zdalnie.
Pilot wyposażony jest w więcej przycisków, niż aktualnie jest potrzebne, ale nie powiedziałem jeszcze ostatniego słowa
Przy takim wyposażeniu przyczepy, myślę że z całym szacunkiem zasłużyła na emblemat:
Na tym niestety muszę skończyć ten post, ponieważ wyczerpałem limit na ilość zdjęć...
Ale to jeszcze nie koniec ciekawostek, następne niebawem w następnym odcinku.
Re: N250C Remont v3 - Miron
No powiem Ci że jednak była niespodzianka
Pełen bajer, szacun! Pokazówka pełną gębą, czekam na resztę...
Pełen bajer, szacun! Pokazówka pełną gębą, czekam na resztę...
Re: N250C Remont v3 - Miron
Następnym razem jak zapowiesz premierę Twojej roboty osobiście pojadę i przytargam to co tam ukleisz
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2061
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: N250C Remont v3 - Miron
Murano pisze:Następnym razem jak zapowiedź premierę Twojej roboty osobiście pojadę i przytargam to co tam ukleisz
Trzymam Cię za słowo, chociaż musisz być ostrożny, co niektórzy na zlocie po prezentacji zdjęć i filmów z przyczepką mówili,
że jestem szalony i trzeba to leczyć
Jak mi przyjdzie do głowy sklecić prom kosmiczny, to będzie kłopot z transportem...
- tomcat
- Moderator
- Posty: 3914
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: N250C Remont v3 - Miron
Szacun Miron
Mega pomysł i robota
Chciałbym zobaczyć ją na żywo. Myślę, że kiedyś będę miał taką okazję
Eee tam. Jakoś damy radę
Czekam też z niecierpliwością na relację z postępu prac podczas dalszych modyfikacji. Patrząc na to, co zrobiłeś do tej pory pewnie będzie gruuubo
Mega pomysł i robota
Chciałbym zobaczyć ją na żywo. Myślę, że kiedyś będę miał taką okazję
Miron EZD pisze:...Jak mi przyjdzie do głowy sklecić prom kosmiczny, to będzie kłopot z transportem...
Eee tam. Jakoś damy radę
Czekam też z niecierpliwością na relację z postępu prac podczas dalszych modyfikacji. Patrząc na to, co zrobiłeś do tej pory pewnie będzie gruuubo
Re: N250C Remont v3 - Miron
Pomysł z podnośnikiem 1-sza klasa. Reszta MMM pięknie na tzw. Poziomie Mirona czyli odjazdowo i bombowo! Suuuper!
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2061
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: N250C Remont v3 - Miron
Fajnie że pomysł się spodobał, dzięki za wszystkie komentarze.
Były foty z wnętrza, teraz kolej na trochę zdjęć z zewnątrz.
C.D.N.
Były foty z wnętrza, teraz kolej na trochę zdjęć z zewnątrz.
C.D.N.
Re: N250C Remont v3 - Miron
Dobra robota!
- tomcat
- Moderator
- Posty: 3914
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: N250C Remont v3 - Miron
Błyskotka
Świetnie się prezentuje
Świetnie się prezentuje
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2061
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: N250C Remont v3 - Miron
No to bajki ciąg dalszy.
Przyczepę dodatkowo chcę wykorzystywać do transportu rowerów,
zatem musiałem zaprojektować bagażnik który spełni moje założenia.
Po pierwsze, nie może przenosić obciążeń na laminat.
Po drugie, nie może kolidować przy otwieraniu pokrywy bagażnika.
Po trzecie, powinien być dostosowany do standardowych uchwytów rowerowych.
Po czwarte, powinien pomieścić dwa wigrusy i yellow hornet'a
Trochę projektowania, stara buda z drugiej 250tki, żeby nie uszkodzić przy spawaniu,
spawarka w dłoń i wyszło coś takiego:
Od tyłu zamontowałem dwa kątowniki do "ramy", pomiędzy nie, zamontowany jest profil zamknięty
z zaspawanymi zawiasami, tak aby w tym miejscu utworzyć oś obrotu całej konstrukcji przy odchylaniu
wszystkiego do tyłu przyczepki.
Od przodu, specjalnie wyprofilowany płaskownik, w kształcie dolnego mocowania dyszla do budy,
odpowiednio dłuższy, tak aby przyspawać do niego konstrukcje przednią bagażnika.
Jak widać na zdjęciu, obie konstrukcje łączą się na wysokości pokrywy przyczepki.
Wszystko pomalowałem na jedyny słuszny kolor...
Następnie przykręciłem całość konstrukcji do przyczepy, montując na niej wcześniej przygotowaną
ramę z uchwytami do przewozu rowerów.
W całości wygląda to tak:
No i najważniejsze, spełnia czwarty punkt mojego założenia..
Na ten moment to wszystkie wynalazki jakie zamontowałem do przyczepki.
Ale mam jeszcze w planach .........
To już w następnym odcinku.
C.D.N.
Przyczepę dodatkowo chcę wykorzystywać do transportu rowerów,
zatem musiałem zaprojektować bagażnik który spełni moje założenia.
Po pierwsze, nie może przenosić obciążeń na laminat.
Po drugie, nie może kolidować przy otwieraniu pokrywy bagażnika.
Po trzecie, powinien być dostosowany do standardowych uchwytów rowerowych.
Po czwarte, powinien pomieścić dwa wigrusy i yellow hornet'a
Trochę projektowania, stara buda z drugiej 250tki, żeby nie uszkodzić przy spawaniu,
spawarka w dłoń i wyszło coś takiego:
Od tyłu zamontowałem dwa kątowniki do "ramy", pomiędzy nie, zamontowany jest profil zamknięty
z zaspawanymi zawiasami, tak aby w tym miejscu utworzyć oś obrotu całej konstrukcji przy odchylaniu
wszystkiego do tyłu przyczepki.
Od przodu, specjalnie wyprofilowany płaskownik, w kształcie dolnego mocowania dyszla do budy,
odpowiednio dłuższy, tak aby przyspawać do niego konstrukcje przednią bagażnika.
Jak widać na zdjęciu, obie konstrukcje łączą się na wysokości pokrywy przyczepki.
Wszystko pomalowałem na jedyny słuszny kolor...
Następnie przykręciłem całość konstrukcji do przyczepy, montując na niej wcześniej przygotowaną
ramę z uchwytami do przewozu rowerów.
W całości wygląda to tak:
No i najważniejsze, spełnia czwarty punkt mojego założenia..
Na ten moment to wszystkie wynalazki jakie zamontowałem do przyczepki.
Ale mam jeszcze w planach .........
To już w następnym odcinku.
C.D.N.
- tomcat
- Moderator
- Posty: 3914
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: N250C Remont v3 - Miron
Jest moc
I te rowery jak "wisienka na torcie"...
Super się prezentuje
Czekam na jeszcze...
I te rowery jak "wisienka na torcie"...
Super się prezentuje
Czekam na jeszcze...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości