Piec Truma
Piec Truma
Czym i jak smarować zawór pokrętła temperatury.
- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz
- Posty: 4379
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: Piec truma
Olej silikonowy, bo nie niszczy gumowych uszczelnień. Kropla w miejsce wyjętego pręta pokrętła.
Ale może napisz najpierw co się dzieje, że w ogóle pytasz.
Ale może napisz najpierw co się dzieje, że w ogóle pytasz.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 11 / 1400 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 11 / 1400 km
Re: Piec truma
Maćku nic się nie dzieje, nigdy tego nie smarowałem więc chciałem wiedzieć.Jeszcze jedno pytanie jak często należy to robić.Dzieki za szybką odpowiedź.
- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz
- Posty: 4379
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: Piec truma
Jak nic się z piecykiem nie dzieje, tzn. normalnie odpala, zawór prawidłowo reaguje na zmiany nastawów i kapilarę, to raczej odradzam ingerować. Wg mnie, o ile oczywiście występują jakieś problemy, taka kropla oleju na zawór jest ostatnią czynnością po sprawdzeniu termopary, kapilary, iskiernika oraz samego palnika, gdy ewidentnie winowajcą jest zawór.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 11 / 1400 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 11 / 1400 km
Re: Piec truma
Wszystko jasne, dzięki.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: wtorek, 9 lut 2021, 04:19
Re: Piec truma
Witam a Co zrobić jeżeli kapilara Zbyt Szybko wyłącza główny palnik w przyczepie chłodno
Po edycji:
Witam. A co zrobić jeżeli kapilara zbyt szybko wyłącza główny palnik; w przyczepie chłodno.
Po edycji:
Witam. A co zrobić jeżeli kapilara zbyt szybko wyłącza główny palnik; w przyczepie chłodno.
- ruciak76
- Fanklubowicz
- Posty: 1662
- Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
- Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie
Re: Piec truma
Andrzejw12 pisze:Witam a Co zrobić jeżeli kapilara Zbyt Szybko wyłącza główny palnik w przyczepie chłodno
Po edycji:
Witam. A co zrobić jeżeli kapilara zbyt szybko wyłącza główny palnik; w przyczepie chłodno.
Sprawdzić czy kapilara nie znajduje się przypadkiem za piecem tzn od strony szafy, wówczas takie rzeczy mogą się dziać.
Przełożenie jej na stronę przed piecem powinno załatwić temat.
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2024 - 8 nocek 1023 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2024 - 8 nocek 1023 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km
- TomekN126N
- Fanklubowicz
- Posty: 3846
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Piec truma
Kapilara, to jedno, a jeśli między korpusem palnika, a podłogą jest minimalna szczelina, to zostawić i nie zapychać, bo musi być cyrkulacja powietrza z dołu. Wtedy kapilara się szybko nie ogrzewa, tylko pracuje poprawnie. Ja przy montażu trumy zapchałem szczelinę sznurkiem do kominków i jeszcze szybciej go stamtąd wyrzuciłem.
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
-
- Posty: 4
- Rejestracja: wtorek, 9 lut 2021, 04:19
Re: Piec truma
Kapilara jest przed piecem i bardzo szybko wyłącza główny palnik i ciężko nagrzać przyczepę przy ujemnych temperaturach tak jak teraz minus 10. Wziąłem mały wiatraczek 12 V i natychmiast poskutkowało. Między kapilarą, a grzejnikiem jest przesłona mała z blaszki. Zastanawiam się gdyby osłonić czymś więcej ale tak żeby reagowało na ciepło. a nie ciągle na full.
Re: Piec truma
Andrzejw12 pisze:Kapilara jest przed piecem i bardzo szybko wyłącza główny palnik i ciężko nagrzać przyczepę przy ujemnych temperaturach tak jak teraz minus 10. Wziąłem mały wiatraczek 12 V i natychmiast poskutkowało. Między kapilarą, a grzejnikiem jest przesłona mała z blaszki. Zastanawiam się gdyby osłonić czymś więcej ale tak żeby reagowało na ciepło, a nie ciągle na full.
Polecam na początek poczytać tu viewtopic.php?f=3&t=8416
- TomekN126N
- Fanklubowicz
- Posty: 3846
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Piec truma
autor: Andrzejw12 » śr, 10 lut 2021, 06:33
Kapilara jest przed piecem i bardzo szybko wyłącza główny palnik i ciężko nagrzać przyczepę przy ujemnych temperaturach tak jak teraz minus 10. Wziąłem mały wiatraczek 12 V i natychmiast poskutkowało. Między kapilarą, a grzejnikiem jest przesłona mała z blaszki. Zastanawiam się gdyby osłonić czymś więcej ale tak żeby reagowało na ciepło. a nie ciągle na full.
Kapilara musi mieć przewiew, a nie być zasłonięta. Jak wysoko od podłogi masz powieszoną obudowę trumy? Może potrzeba 1-2cm, a teraz jest za nisko? Jeśli kapilara nie ma przewiewu, to powietrze wokół niej szybko się nagrzewa od pieca i wtedy następuje odcięcie palnika. Jeśli masz tylną osłonę termiczną pieca, odegnij trochę górny - poziomy kołnierz na całej długości (ten rant pod dużymi drzwiami szafy) i powieś na nim obudowę przednią. To ją podniesie i powinno pomóc, bo będzie większy przewiew na dole. Nie dodawaj żadnych blaszek i osłon, firma truma dobrze zrobiła swój piec.
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
Re: Piec truma
Demontowałem dziś piec od znajomego do naprawy i takie coś znalazłem w kominie Trochę nasion i szyszka.
N126n
Remont eNki
Remont eNki
Re: Piec truma
tantalos pisze:Demontowałem dziś piec od znajomego do naprawy i takie coś znalazłem w kominie Trochę nasion i szyszka.
Zimowe zapasy
Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość