Remont nie dla pedantów

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
popiolekpolska
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 346
Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
Lokalizacja: Czeladź

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: popiolekpolska » czwartek, 6 cze 2019, 06:52

Wiercić, wstawić tulejki na śruby. Fabrycznie miałem śruby fi12 do najazdu to raczej nie będzie problemu z wierceniem zwykłym wiertłem, bardziej mnie martwi ta blacha przyspawana do dyszla. Wydaje mi się że będzie kolidowała z UN.
N126e 1983
N126n 1988 -ex
N132L 1984

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 4278
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: RAFALSKI » czwartek, 6 cze 2019, 07:25

Drednot pisze:1. Proszę o utwierdzeniu mnie w przekonaniu że powinienem jednak się przewiercić także przez dolną "ściankę" profilu dyszla (i rozwiercić przyspawane nakrętki do górnej ścianki).

Koniecznie, tak jak jest teraz nie może być, to niebezpieczne i niezgodne ze sztuką. Śruby muszą łapać całość bo występują tu ogromne siły. Więcej nie trzeba tłumaczyć.
Drednot pisze:2. Jeżeli wiercić to czym? Zwykłe wiertło do metalu? Aż takiego dużego wiertła do wiertarki chyba nie zamontuję.

Normalne wiertło, byle ostre i wiertarka.
Drednot pisze:3. Czy jest jakiś sposób by zabezpieczyć te ewentualne dziury w ocynku przed korozją ?

Kompletnie nie ma takiej potrzeby bo Ci to nigdy nie przerdzewieje. Jak już bardzo się martwisz to maźnij lekko farbką lub smarem po krawędzi.
BMW E36 '97| DACIA SANDERO STEPWAY '18 | N-127 '77 | N-132L '85
Remont wieloryba | Remont eNki

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 5621
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Murano » czwartek, 6 cze 2019, 08:32

Polecam wiertła firmy RUKO o oznaczeniu HHS kolor złoty. Nie do zaj$#&¥¢nia....!!! Ja wiercilem w nowym profilu 3mm z dodawana blachą 3 mm i na wylot czyli razem 12mm w stali!!! 4 otwory i wiertło dalej wygląda jak nowe.
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Dystans 2018: 4 nocki/ 810 km
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 631
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Drednot » piątek, 7 cze 2019, 15:39

Dzięki Panowie! Jak ja kocham to forum!
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 631
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Drednot » piątek, 7 cze 2019, 15:47

popiolekpolska pisze:bardziej mnie martwi ta blacha przyspawana do dyszla. Wydaje mi się że będzie kolidowała z UN.

Brawo za fachowe spostrzeżenie. Tak kolidowało. To jest fota sprzed wycięcia ten blachy (poniżej fota już po ;-).

popiolekpolska pisze:wstawić tulejki na śruby

Dobry pomysł - żeby górna i dolne ścianki profilu się nie wgniatały.
Masz jakiś pomysł co zastosować jako te tulejki? Zwykła metalowa rura hydrauliczna to chyba nie za bardzo prawda? Będzie rdzewieć i sporo waży.

A może dać grube szerokie prostokątne podkładki pod oba końce śruby? Takie które by obejmowały cały profil, a więc także i ścianki boczne (pionowe) Te ścianki by pełniły rolę jaka miałaby pełnić tuleja (nie pozwalać na ściśnięcie górnej i dolnej ścianki). Te ścianki są w sumie niedaleko od otworu.

dd.jpg
Ostatnio zmieniony piątek, 7 cze 2019, 16:13 przez Drednot, łącznie zmieniany 1 raz.
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 631
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Drednot » piątek, 7 cze 2019, 15:49

RAFALSKI pisze:
Drednot pisze:1. Proszę o utwierdzeniu mnie w przekonaniu że powinienem jednak się przewiercić także przez dolną "ściankę" profilu dyszla (i rozwiercić przyspawane nakrętki do górnej ścianki).

Koniecznie, tak jak jest teraz nie może być, to niebezpieczne i niezgodne ze sztuką. Śruby muszą łapać całość bo występują tu ogromne siły. Więcej nie trzeba tłumaczyć.
Drednot pisze:2. Jeżeli wiercić to czym? Zwykłe wiertło do metalu? Aż takiego dużego wiertła do wiertarki chyba nie zamontuję.

Normalne wiertło, byle ostre i wiertarka.
Drednot pisze:3. Czy jest jakiś sposób by zabezpieczyć te ewentualne dziury w ocynku przed korozją ?

Kompletnie nie ma takiej potrzeby bo Ci to nigdy nie przerdzewieje. Jak już bardzo się martwisz to maźnij lekko farbką lub smarem po krawędzi.


Rafalski - jak zwykle dziękuję za fachowe podejście do tematu i za utwierdzenie mnie w słusznej drodze jakie obrały moje podejrzenia.
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 4278
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: RAFALSKI » piątek, 7 cze 2019, 15:58

Drednot pisze:Zwykła metalowa rura hydrauliczna to chyba nie za bardzo prawda? Będzie rdzewieć i sporo waży.

Jakikolwiek kawał rury odpowiedniej średnicy ale może też być hydrauliczna 0,5" w ocynku.
BMW E36 '97| DACIA SANDERO STEPWAY '18 | N-127 '77 | N-132L '85
Remont wieloryba | Remont eNki

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 631
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Drednot » piątek, 7 cze 2019, 16:02

Murano pisze:Polecam wiertła firmy RUKO o oznaczeniu HHS kolor złoty. Nie do zaj$#&¥¢nia....!!! Ja wiercilem w nowym profilu 3mm z dodawana blachą 3 mm i na wylot czyli razem 12mm w stali!!! 4 otwory i wiertło dalej wygląda jak nowe.


O ja Cie sunę! Zestaw który zawiera 12-stkę kosztuje 350 zł (nie mówiąc już o zestawie kobaltowym w cenie 630 zł ;-)
Narobiłeś mi jednak śliny - więc chyba sobie sprezentuję na razie pojedyncze wiertło.
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 631
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Drednot » piątek, 7 cze 2019, 16:18

RAFALSKI pisze:
Drednot pisze:Zwykła metalowa rura hydrauliczna to chyba nie za bardzo prawda? Będzie rdzewieć i sporo waży.

Jakikolwiek kawał rury odpowiedniej średnicy ale może też być hydrauliczna 0,5" w ocynku.


A co Ty na ten pomysł z podkładkami? (Odpowiedziałeś szybciej niż zdołałem wyedytować swój post dodając pomysł z podkładkami ;-)
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 5621
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Murano » piątek, 7 cze 2019, 18:21

Drednot pisze:
O ja Cie sunę! Zestaw który zawiera 12-stkę kosztuje 350 zł (nie mówiąc już o zestawie kobaltowym w cenie 630 zł ;-)
Narobiłeś mi jednak śliny - więc chyba sobie sprezentuję na razie pojedyncze wiertło.

Cena nie bierze się z nikąd....
Podaj adres na priv. Mam chyba z 3 sztuki w rozmiarze 12,5, dostaniesz prezent od moderatora ;-)
12,5 jest idealnym wiertłem pod śruby 12mm.
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Dystans 2018: 4 nocki/ 810 km
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Samoogon
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2257
Rejestracja: środa, 26 lip 2017, 14:42
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Samoogon » piątek, 7 cze 2019, 18:25

Podkładki? Czekaj, czekaj, gdzieś to widziałem... :)
Zrób jak Bóg przykazał, nie kombinuj.
Samoogonowy remont n126e
Pieszczenie królEnki
Dystans 2018
32 nocki, 2716km
2019
Dystans 5225km, 47 nocy
Dystans 2020
45 nocy 5180km

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 631
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Drednot » piątek, 7 cze 2019, 23:05

Murano pisze:Podaj adres na priv. Mam chyba z 3 sztuki w rozmiarze 12,5, dostaniesz prezent od moderatora ;-)

comment_pWTJI0ebcAXCSMVW2AJ00UhoOVrvyKRe.jpg

Adres leci na priva!
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Awatar użytkownika
popiolekpolska
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 346
Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
Lokalizacja: Czeladź

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: popiolekpolska » sobota, 8 cze 2019, 15:46

Ja dawałem u siebie tak jak pisał Rafalski tj. rura 1/2". Wyglądają dużo poważniej niż fabryczne tulejki które musiałem wyciąć, bo zrosły się ze śrubami.
N126e 1983
N126n 1988 -ex
N132L 1984

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 631
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Drednot » środa, 9 wrz 2020, 15:49

Po ponad rocznej przerwie pozwolę sobie wrzucić coś z mojego podwórka.

Rok temu przed wakacjami dorobiłem do 132 podobną listwę jak wcześniej w naszej 126.

Co myślicie? Lepiej czy gorzej wygląda?

20190908_124520_2.jpg
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Samoogon
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2257
Rejestracja: środa, 26 lip 2017, 14:42
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Remont nie dla pedantów

Postautor: Samoogon » środa, 9 wrz 2020, 15:57

Kwestia gustu, zadanie pewnie spełnia.
Osobiście jestem na nie :)
Samoogonowy remont n126e
Pieszczenie królEnki
Dystans 2018
32 nocki, 2716km
2019
Dystans 5225km, 47 nocy
Dystans 2020
45 nocy 5180km


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości